看完2019阿拉丁電影真人版,很多首歌都在腦海裡不斷重複播放,

其中最令我印象深刻的是茉莉公主的獨唱,

這是迪士尼拍真人電影以來,第一次寫給公主完整的一首歌。
 

這首歌帶給人們努力克服且勇敢的力量,

如果照字面直接翻,感覺無法呈現電影與歌曲完整的意境,

所以我翻譯的歌詞比較重在歌曲給的感覺和力量,

希望你們會喜歡。
 

 

 

Here comes a wave 大雨帶著一波浪潮來了

Meant to wash me away 意圖要把我沖走

A tide that is taking me under 讓我永遠回不來

Swallowing sand 並吞噬了我身邊的一切

Left with nothing to say 讓一切都化為虛無

My voice drowned out in the thunder 而我掙扎的話語也跟著消失在雷聲當中

 

But I won't cry 但我不會因此退縮

And I won't start to crumble 也不會因此放棄掙扎

Whenever they try 每當他們嘗試

To shut me or cut me down 要消滅我的生存意志時

 

I won't be silenced 我絕對不會輕易被他們左右

You can't keep me quiet 誰都不能阻止我要做的事情

Won't tremble when you try it 只要我想做就一定會努力做到

All I know is I won't go speechless 因為我知道我不能再逃避

Cause I'll breathe 而當他們試圖要讓我窒息時

When they try to suffocate me 我絕對不會放棄呼吸

Don't you underestimate me 你們千萬不要低估我求生的意志力

Cause I know that I won't go speechless 我絕對不會再沈默下去了

 

Written in stone 我要在墓誌碑上

Every rule, every word 深深地刻下支撐著我努力前進的話語

Centuries old and unbending 這些話語將會亙古流傳永不消失

Stay in your place 你們好好的看著

Better seen and not heard 睜大眼睛安靜地看著

But now that story is ending 我會結束這荒唐的一切

Cause I, I cannot start to crumble 因為我已經不是從前沈默不語的我

So come on and try 你們儘管放馬過來吧

Try to shut me and cut me down 使出一切的招數對付我吧

 

I won't be silenced 我不會再逃避了

You can't keep me quiet 你們誰都無法阻擋我

Won't tremble when you try it 我不會再被你們打敗了

All I know is I won't go speechless 不會再這樣沈默下去

Speechless 絕對不再沈默

Let the storm in 讓暴風雨進來吧

I cannot be broken 我不會再逃避了

No, I won't live unspoken 不,我是絕對不會再不做反抗了

'Cause I know that I won't go speechless 因為只有這樣我才能生存

 

Try to lock me in this cage 儘管你們想要把我囚禁在這虛無的空間

I won't just lay me down and die 但絕對不會如你們所願

I will take these broken wings 我將拾起這些被摧殘到破碎的翅膀

And watch me burn across the sky 在空中燃燒他們

And it echoes saying I 而他們將回應我的呼喚

Won't be silenced 化為我重生的力量

No you will not see me tremble when you try it 你永遠不會看到我顫抖的一面

All I know is I won't go speechless 因為我不會再逃避

Speechless 我會勇敢面對

 

Cause I'll breathe 只要我還可以呼吸

When they try to suffocate me 誰都不能阻止我生存下去

Don't you underestimate me 不要設法想要阻擋我

Cause I know that I won't go speechless 因為只要我意志夠堅定

All I know is I won't go speechless 任何艱難都可以克服

Speechless 絕對不會再繼續沈默下去

 

arrow
arrow

    FIDOWA啡豆 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()